DIY vloeibare handzeep

7 mei

Hoi,
vandaag een leuke DIY voor moederdag(13 mei).
Namelijk vloeibare handzeep maken, het is niet moeilijk of duur en heel erg leuk!
Wat heb je nodig?
1 Liter water
100 gram zeep
1 eetlepel glucose
1 flacon waar je je zeep indoet
1 fles om je overige zeep in te doen

De zeep kun je zelf kiezen, ik heb(ik ga 2 verschillende maken) 2 lekkere zeepjes van lush, ze heten Honey i washed the kids(ruikt lekker naar honing) en Bohemian(ruikt lekker naar citroen) ik ga samen met jullie nu Bohimian maken. Eerst weeg je de zeep, ik doe 5o gram zeep, omdat ik 2 verschillende zeepjes ga maken. Die snij of rasp je in kleine stukjes, je doet de stukjes zeep in een pannetje doet het(in mijn geval 0,5 liter) water erbij, doet ook de(in mijn geval) halve eetlepel glucose erbij, dan zet je het op een laag vuurtje en wacht totdat alle stukjes zeep zijn opgelost. Zet het vuur uit, doe de deksel op je pannetje en wacht een nachtje totdat hij goed is afgekoeld en een beetje hard is geworden, je hoort nog wel je vinger of lepel erin te kunnen duwen, maar gewoon een beetje, ja je ziet het vanzelf wel als je het maakt! Dan moet je het blenden, dat kun je doen met een staafmixer of een gewone mixer, ik koos voor de staafmixer, omdat je dan minder risoco loopt dat alles omhoogspet. Als je zeep weer vloeibaar is kun je hem in je flaconnetje gieten en het overige in de grote fles. Je kunt als je wilt zelf nog een mooi etiket maken voor op je flacon, maar dat is niet nodig ofzo!

-xoxo-

6 Reacties to “DIY vloeibare handzeep”

  1. Malou 7 mei 2012 bij 11:45 #

    Wat leuk! Lijkt me echt leuk om te doen 🙂

    • Zuz 7 mei 2012 bij 15:10 #

      ja ik vond het ook erg leuk om te doen!

  2. agirlslifestyle 10 mei 2012 bij 17:36 #

    Superleuk dit, ik wilde dit al een tijdje doen (had er al over gelezen op beautygloss) maar was de ingerdienten vergeten, nu weet ik ze weer :). Ik vraag me alleen af waar je glucose(?) koopt…….
    xx

    • Zuz 10 mei 2012 bij 19:37 #

      o ik ben het eerlijk tegen gekomen in een cupcake winkeltje in Adam Noord, maar weet eigenlijk ook niet precies waar je het kunt kopen sorry

  3. Marjorie 10 mei 2012 bij 20:11 #

    Bedoelde je niet met glucose glycerine? Glucose is een soort suiker, haha. Waar heb jij je glycerine gehaald want ik kan het nergens vinden. 😦

    • Zuz 13 mei 2012 bij 13:52 #

      o haha ik bedoelde inderdaad glycerine, ik heb het trouwens in een cupcake winkeltje gekocht

Plaats een reactie